Logo
Noguera Pallars Jussà Pallars Sobirà Pla d'urgell Segarra Urgell Les Garrigues
Totes les notícies
Galeria Fotogràfica
Activitats de ponent
Anuncis breus
Opinió
L'entrevista
Cartes al director
Cerca Avançada
Pallars Jussà
Mati
Mati
Tarda
Tarde
Max: 29Min: 12
Mes Informacio a www.meteocat.com
Mapa Comarques de Ponent Pallars Sobirà Pallars Jussà Noguera Segarra Urgell Pla d'Urgell
Anuncis Breus a Comarques de Ponent
La Pobla de Segur 18/11/2010
Criadors d’ovella xisqueta en comercialitzaran la carn en un mes i mig
Veure Imatge

L’Associació Catalana de Criadors d’Oví de Raça Xisqueta (ACOXI) té l’objectiu de posar a la venda la carn d’aquesta raça amb el distintiu de qualitat Xisqueta en un termini màxim d’un mes i mig, data en la qual el consumidor la podrà adquirir a les carnisseries i desgustar-la als restaurants. Segons Antoni Figuera de l’Associació, “amb la comercialització de carn xisqueta es pretén donar a conèixer les qualitats alimentàries d’aquesta carn”. Pel que fa a l’àmbit de distribució, en un primer moment serà local ja que “la producció actual tampoc és suficient per abastir a tot Catalunya”, va afegir Figuera. Però progressivament no es descarta anar ampliant el mercat si hi ha demanda. En un primer moment preveuen posar al mercat la carn d’uns 8.000 caps de bestiar.

Segons Figuera, “la carn de xisqueta és al ‘Jabugo’ del be”. És una carn molt gustosa i tendra. Amb aquest distintiu, els criadors de xisqueta pretenen que els consumidors quan comprin aquesta carn tinguin plenes garanties que és de raça autòctona. Aquesta certificació la farà un veterinari quan els animals entrin a l’escorxador. La mesura de la certificació Xisqueta ha d’ajudar a la supervivència de la raça que es troba majoritàriament a les comarques del Pallars Jussà, el Pallars Sobirà i l’Alta Ribagorça, així com en algunes valls de la Ribagorça d’Osca.
L’ACOXI va néixer l’any 1996 amb l’objectiu de potenciar la raça xisqueta i evitar la seva desparició. El 2004 en quedaven 3.000 exemplars censats repartits en nou explotacions ramaderes i el cens de xisquetes actual ha augmentat a 16.000 caps de bestiar.

© Copyright Centre Disseny Innova S.L.
Avda. Catalunya n°61 entresol 1ª 25.300 Tarrega
Tel: 973314698 Fax: 973314699
generalitat.gif Nosaltres | Contactar | Publicitat | Tarifes | Informació Legal