|
Els cellers Vila-Corona, Sauvella i Castell d’Encús, tots tres al Pallars Jussà, s’han incorporat a la Ruta del vi d’Espanya després d’haver superat una auditoria. D’aquesta ruta també n’ha passat a formar part l’Ajuntament de Tremp. L’informe de l’auditoria destaca l’acompliment per part de l’Ajuntament i els cellers de la totalitat dels requisits obligatoris i d’una elevada proporció dels requisits voluntaris, la qual cosa garanteix que la Ruta oferirà productes i serveis d’alta qualitat. El celler Vila-Corona, ubicat a Tremp, ha estat guardonat amb tres medalles per la Guia Catavinum de los Vinos de Espanya 2011 després de competir amb 1272 vins d’arreu de l’estat espanyol.
Els vins premiats de Vila-Corona són: Llabustes Riesling 2009, amb medalla d’argent, Llabustes Merlot 2007, amb medalla de bronze i Llabustes Cabernet Sauvignon Criança 2006, amb medalla de bronze. Amb aquest reconeixement es promocionarà un sector amb molt potencial a la comarca. Aquest sector fomenta l’ocupació, projecta el territori de forma molt efectiva i a més es pretén que l’enoturisme sigui una fórmula vàlida que complementi l’actual oferta turística del Pallars.
La Ruta del Vi de Lleida-Costers del Segre ha editat un fulletó informatiu per tal de donar a conèixer els cellers, restaurants, allotjaments, enoteques i oficines de turisme que formen part del projecte.
|