Finques Gilabert
Logo
Noguera Pallars Jussà Pallars Sobirà Pla d'urgell Segarra Urgell
Totes les notícies
Galeria Fotogràfica
Activitats de ponent
Anuncis breus
Opinió
L'entrevista
Cartes al director
Anuncis Breus a Comarques de Ponent
Cerca Avançada
Pla d'urgell
Mati
Mati
Tarda
Tarde
Max: 30Min: 14
Mes Informacio a www.meteocat.com
Mapa Comarques de Ponent Pallars Sobirà Pallars Jussà Noguera Segarra Urgell Pla d'Urgell
Finques Gilabert
Mollerussa 15/12/2006
Tot a punt per a la celebració de la 41a edició del Concurs Nacional dels Vestits de Paper
Veure Imatge

Els concurs va néixer l’any 1964 després d’un ball de nit en què varen desfilar alguns vestits confeccionats en paper. Atès l’èxit, l’any següent un grup de joves de la vila endegarien un concurs que ha esdevingut cita ineludible dins el panorama cultural de la ciutat. Gràcies a l’empenta de les modistes i germanes Lluïsa i Paquita Vilaró, que van confeccionar-ne els primers models, la iniciativa tiraria endavant. El Concurs Exhibició de Vestits de Paper i Pentinats es convocaria oficialment l’any 1964, coincidint amb el dia de Santa Llúcia. Dos anys més tard i gràcies a la bona acollida es convocaria el concurs d’abast estatal. L’espectacularitat de molts dels models continua encara avui encisant els espectadors que omplen cada any la platea i les llotges del Teatre L’Amistat per a presenciar la desfilada.
La imaginació dels modistes es pot apreciar especialment en els models que concursen en la categoria de Fantasia. El Teatre l’Amistat, centre neuràlgic de la vida social i cultural de Mollerussa, ha acollit des dels seus inicis les desfilades del concurs.
La gran quantitat de vestits que han desfilat durant aquests 40 anys van donar peu que l’Ajuntament impulsés la creació del Museu dels Vestits de Paper actualment ubicat temporalment en una de les dependències de les Galeries Sant Jordi.

Participants
La 41a edició del Concurs Nacional de Vestits de Paper comptarà enguany amb un total de 55 participants procedents de diferents indrets de la geografia espanyola: Alacant, Madrid, Navarra, Valladolid, Terol o Almeria i de Catalunya: Barcelona, Vacarisses o Amposta.
De les peces confeccionades, 32 concursaran en la categoria de Moda Actual, 11 en la modalitat d’Època i 12 en la de Fantasia.

Vestits per a Barbie
El concurs celebrarà enguany la segona edició del Concurs de Vestits de Paper per a Barbie, després que l’organització arribés l’any passat amb un acord amb l’empresa que comercialitza arreu del món aquesta coneguda nina. La segona edició d’aquest singular convocatòria compta amb 30 nines concursants.
Fet destacat és que els prestigiosos dissenyadors Victorio&Lucchino i Joaquim Verdú (l’últim ja va presentar col·lecció en la passada edició de MFW) han vestit nines Barbie amb dissenys de paper, que entraran a formar part de la col·lecció del Museu de Vestits de Paper de Mollerussa. Els dissenyadors han acceptat així la petició de l’Ajuntament donant suport amb la seva participació a la 41a edició del Concurs Nacional de Vestits de Paper i el 2n Concurs de Vestits de paper per a Barbie.
Victorio&Lucchino ha fet arribar a l’organització una Barbie vestida de núvia mentre que Joaquim Verdú ha dissenyat tres vestits: un de festa, un vestit pantaló amb dos nivells de faldilla i un vestit de tarda.

Els vestits
La rèplica idèntica d’un vestit de gala de dues peces lluït per la Reina Sofia i un d’inspirat en la Reina Isabel II d’Espanya, rebesàvia del rei Joan Carles I o una reproducció exacta d’un dels vestits que Audrey Hepburn va portar a la pel·lícula My Fair Lady el 1964 (Òscar al millor vestuari d’aquell any) són algunes de les peces que es podran veure en la gala del concurs.
Fora de concurs desfilarà un model que pertany a la col·lecció de vestits de núvia del 2006 d’Agatha Ruiz de la Prada i que ha elaborat Rosa Maria Simó, veïna de Mollerussa. La peça passarà a formar part d’una col·lecció específica dins el futur Museu de Vestits de Paper.
D’altra banda, Antonieta Balcells i Teresa Guardiola, del Casal per a la Gent Gran elaboren una rèplica exacta del primer vestit d’època que es va exhibir al Concurs de Vestits de Paper, un vestit que fou confeccionat per la modista mollerussenca Paquita Rubies i que es va cremar en un incendi i que entrarà a formar part del patrimoni del futur museu.

Jordi Estadella presenta la gala
El popular presentador de televisió Jordi Estadella conegut entre altres coses per haver presentat el programa concurs “Un, dos, tres…â€? i la periodista Núria Ribó seran enguany els encarregats de presentar la gala. D’altra banda, Mònica
Green, nascuda a Rochester (Nova York), amenitzarà la gala d’aquesta 41a edició.

Jurat
Els prestigiosos dissenyadors Victorio&Lucchino i �gatha Ruiz de la Prada estaran representats al jurat dels dos concursos. En concret, Victorio&Lucchino ha delegat en el Director del Gabinet de Comunicació de la firma, Vicente Suarez, mentre que �gatha Ruiz de la Prada tindrà com a representant la seva Directora de Comunicació, Leticia Cano.
També formaran part del jurat el dissenyador lleidatà Estanislao, la responsable de la Divisió de Nines de Mattel, Sandra Sancho; la directora de la revista Patrones i redactora de la revista Lecturas, Anna Puges; Merche Roger, modista de la firma Rosa Clarà, i Enric Gràcia, membre del Comitè Organitzador.

© Copyright Centre Disseny Innova S.L.
Avda. Catalunya n°61 entresol 1ª 25.300 Tarrega
Tel: 973314698 Fax: 973314699
generalitat.gif Nosaltres | Contactar | Publicitat | Tarifes | Informació Legal