Els cellers i restaurants reben públic entusiasta de l’enoturisme

Un nombrós públic participa de les activitats que s’han dut a terme impulsades per La Ruta del Vi de Lleida i amb el suport de la DO Costers del Segre

Dia mundial de l'Enoturisme ©JosepAPérez
photo_camera Dia mundial de l'Enoturisme ©JosepAPérez

Cellers i restaurants de terres lleidatanes han participat en el Dia Mundial de l’Enoturisme, el celler Lagravera d’Alfarràs arrencava els actes el dissabte amb visita didàctica als Trullets d'Algerri, tastos i visites a les vinyes.

Lagravera Enoturisme 2023 ©RVlleida
Lagravera Enoturisme 2023 ©RVlleida

El Celler de la Pobla de Cérvoles, Mas Blanch i Jové obria portes del celler i convidava a un bon grapat de visitants a un esmorzar de tros, pa torrat, sardines de la costa, per tastar el vi i l’oli de l’anyada. Entre torrada i torrada els visitants van poder fer un recorregut entre oliveres i ceps i gaudir de la magnífica galeria a cel obert de la Vinya dels Artistes.

Dia mundial de l'Enoturisme ©JosepAPérez
Dia mundial de l'Enoturisme ©JosepAPérez

El celler de Raimat va centrar la seva activitat en les visites a l’extensa superfície de vinya de la fica, el públic va poder comprovar l’origen dels vins, tastar-los i maridar-los amb propostes gastronòmiques del restaurant Malena. El públic familiar també va poder fer un recorregut per l’espai Raimat Natura, l'únic espai natural i ecològic visitable de més de 700 hectàrees dins de la finca vinícola més gran de l'Estat.

El restaurant Celler del Roser es va sumar a la commemoració obsequiant als seus clients amb una ampolla de vi.

La creació del Dia Mundial de l’Enoturisme va sorgir el 2009, gràcies a la iniciativa europea de l’European Network of Wine Cities, amb la finalitat de potenciar el turisme del vi, així com promocionar i destacar la importància de les regions vitivinícoles des del punt de vista econòmic i cultural. La Ruta del Vi de Lleida pretén que aquesta acció permeti descobrir la cultura, el paisatge i la tradició d’aquest territori vinícola a les persones que participin en alguna de les activitats i així esdevinguin ambaixadors del nostre patrimoni vinícola.