Marta Lluvich (ACN).
El periodista Lluís Caelles va rebre dimecres el primer Premi Cambuleta per la difusió del pallarès.
Es tracta d'un guardó amb el qual l'Associació Cultural Cambuleta vol reconèixer i agrair la tasca de difusió de la parla del Pallars. Recentment, el periodista d'Isona, al Pallars Jussà, ha estat enviat especial de TV3 a Kíiv per cobrir els primers dies de la invasió russa d'Ucraïna.
L'entitat va destacar que "escoltant al Lluís, de vegades des de molt lluny, parlant com natres, en un mitjà públic, és immensament reconfortant" i això també és així per al conjunt dels pallaresos. De fet, el que també és important per Cambuleta, és que parlar en pallarès per la televisió ho recorda als que no ho fan habitualment.
El guardó concedit fou un saler de fusta i una perera de Cardòs. Un arbre que es pot plantar, allà on Caelles cregui que hagi de créixer i hagi de donar més fruit. I un saler, que vindria a representar com agrada, a la gent de Cambuleta, contribuir al pallarès. Els agrada que el que fan "tingui un gust intens", va dir Eva Tarragona de l'entitat.
Prèviament a l'entrega del premi, que va ser una sorpresa per Caelles, el periodista va impartir una xerrada sobre 'Els refugiats, els moviments migratoris i els seus efectes polítics' en el marc de l'Aula Universitària de la Gent Gran, a Tremp.