El Passaport Edunauta vol fomentar la curiositat dels infants del Palau d’Anglesola

La iniciativa, promoguda per la Fundació Jaume Bofill, està pensada per incentivar la motivació de l’alumnat i fer-lo partícip de l’entorn social, cultural i esportiu del seu municipi

Els infants del Palau d'Anglesola rebent el seu passaport Edunauta ©AjuntamentdelPalaudAnglesola
photo_camera Els infants del Palau d'Anglesola rebent el seu passaport Edunauta ©AjuntamentdelPalaudAnglesola

Els alumnes de l’escola Arnau Berenguer del Palau d’Anglesola ja tenen a les seves mans el Passaport Edunauta, un llibret amb el qual poden registrar les activitats que duguin a terme al poble. La iniciativa de la Fundació Jaume Bofill vol despertar la curiositat dels infants i fer-los participar de les activitats del seu municipi.

Les activitats de les quals els nens i nenes poden participar apareixen al full del mes del Palau.

El Passaport Edunauta compta amb 9 superpoders que els infants han d’anar aconseguint mitjançant la seva participació: comunico, participo, m'implico, exploro, experimento, creo, decideixo, somio i m'estimo. Per poder obtenir-los, han de prendre partit amb les seves famílies d’alguna activitat per a després segellar el passaport i poder acompanyar l’experiència amb un dibuix o un text que l’expliqui.

Les activitats que permeten segellar el passaport poden ser organitzades per qualsevol entitat del municipi, així com per part del consistori o la mateixa escola. A final de curs, el centre organitzarà una festa de cloenda per compartir els aprenentatges recollits al llibret educatiu.