El president Pere Aragonés inaugura el Centre de dia de Torregrossa

El Govern i Diputació de Lleida han fet possible que l'equipament es pugui fer realitat, després d'esperar més d'una dècada

Pere Aragonés inaugura el Centre de Dia de Torregrossa ©JosepAPérez
photo_camera Pere Aragonés inaugura el Centre de Dia de Torregrossa ©JosepAPérez

"Les tecnologies, l'evolució vertiginosa de vegades fan oblidar coses importants, com la gent que ha treballat tota la seva vida, per aixecar un país, un poble i tirar endavant la seva família, en la fàbrica, al tros, a la botiga o a casa; sobretot les dones, en molts casos sense remuneració". Per aquest motiu és important que un municipi, un país, una societat tracti bé a la seva gent gran, amb aquests termes el president Pere Aragonés s'ha referit a la importància que Torregrossa pugui inaugurar el nou Centre de dia per a la gent gran.

Aragonés ha afegit que és molt important que un municipi respecti, reconegui i acompanyi a la seva gent gran, per la qual cosa disposar d'aquests serveis públics, garanteix la qualitat de vida dels ciutadans.

Pere Aragonés inaugura el Centre dPere Aragonés inaugura el Centre de Dia de Torregrossa ©JosepAPérezPérez
Pere Aragonés inaugura el Centre dPere Aragonés inaugura el Centre de Dia de Torregrossa ©JosepAPérezPérez

Per la seva banda l'alcalde de Torregrossa, Josep Maria Puig ha agraït a Govern i Diputació el suport per poder consolidar el Centre de dia. L'alcalde ha argumentat la necessitat del servei explicat que el municipi del Pla d'Urgell, amb un cens de poc més de 2.200 habitants; té un 25% de la població major de 25 anys, 130 persones de més de 85 anys, i fins i tot una veïna de 105 anys, la Ramona Gelonch. "En els darrers deu anys, quasi cada dia una persona celebrava el centenari, la qual cosa es pot atribuir a la qualitat de vida del municipi", segons Puig.

El Centre de dia completa la planta baixa d'un edifici que es va construir fa deu anys, i que ha tingut dificultats per definir els usos. En una primera fase es va traslladar el Centre Mèdic, més tard es va habilitar una sala polivalent, i en els tres-cents metres restants s'ha instal·lat el centre de dia.

Pere Aragonés inaugura el Centre de Dia de Torregrossa 2
Pere Aragonés inaugura el Centre de Dia de Torregrossa 2

El passat exercici el consistori de Torregrossa va poder invertir en el Centre Social un total 301.926 euros que va permetre deixar enllestida l'obra de l’equipament. El consistori ha pogut finalitzar l'equipament gràcies a una aportació de 200.000 euros de la Diputació de Lleida. L'Ajuntament està a l’espera de negociar la gestió més adequada.

Segons explica l’alcalde de Torregrossa, Josep M. Puig es tracta d’un equipament que té com a objectiu albergar-hi els espais per a la prestació de serveis bàsics per a persones amb necessitats assistencials. Un centre de dia en el qual les famílies o la gent gran que ho necessitin disposin d’atenció per personal qualificat, i instal·lacions que puguin respondre al que exigeixin.

comentaris