Benavent de Segrià va inaugurar aquest dimarts les piscines municipals, un equipament que compta amb dues basses una de 27 per 12,5 metres d’amplada i una de 12 per 6 metres d’amplada, així com tots els serveis que se'n deriven. El cost del projecte s'ha elevat a 751.105 euros, una xifra que es finançarà amb un ajut de 166.630 procedent del Pla d’Obres i Serveis de Catalunya, i la resta de fonts pròpies.
El nou equipament es va inaugurar aquest dimarts en el decurs d'un acte en el qual va participar l'expresident de la Generalitat, Artur Mas, acompanyat l'alcalde de Benavent de Segrià, Antoni Carré, la delegada del Govern, Montse Bergés i el vicepresident primer de la Diputació, Agustí Jiménez.
Artur Mas, recordava el lema “de fa uns anys a la Generalitat de Catalunya: ‘la feina ben feta no té fronteres; la feina mal feta no té futur’. Aquesta obra s’ha pogut fer perquè hi havia una idea clara i hi ha hagut tota l’empenta per mobilitzar totes les energies per acabar-ho fent. 'Quan tot això es combina, el resultat és aquest: un èxit”.

Per la seva banda, Montse Bergés destacava la importància d’inaugurar un espai com són unes piscines “on es fa comunitat i serveix com a refugi climàtic en els temps de sequera que estem vivint al nostre territori”, alhora que ha felicitat l’Ajuntament per aconseguir que les obres, “llargament reivindicades” s’hagin fet “a una velocitat que, a vegades no és tan fàcil”.
Antoni Carré, va destacar que es tractava d'un dia important pel municipi del Segrià atès que “s’ha culminat un projecte històric i posem fi a una reivindicació de molts anys”, tot plegat gràcies al que va ser “una aposta de govern del passat mandat i que finalment podem dir que és una realitat”.
L'alcalde va explicar que les piscines s'incorporen en una zona de 8.000 metres quadrats que en poc més de quatre anys ha recuperat dinamisme, per la proximitat dels jaciments dels Trullets, declarats bé cultural d'interès local; i on “tenim previst fer-hi el museu del vi, que complementarà el Museu de les Nines i el proper museu d’antiguitats”, perquè “també en l’àmbit cultural volem que Benavent acabi sent un referent”.

L'acte d'aquest dimarts donava oficialitat al nou equipament, però les piscines municipals de Benavent de Segrià es van obrir al públic passat 20 de juliol. Es feia així realitat un equipament llargament reivindicat i que ve a completar la nova zona esportiva, al costat del poliesportiu municipal i de la zona dels Trullets.
Servei amb la Portella
A més, i gràcies a un conveni entre els ajuntaments Benavent de Segrià i de la Portella, els usuaris podran compartir l’ús de les respectives piscines municipals, de manera que totes les persones que siguin titulars d’un abonament per a una de les dues piscines tindrà dret a fer ús de qualsevol d’elles.