Els serveis de pediatria dels Centres d'Assistència Primària (CAP) Primer de Maig, Balàfia-Pardinyes-Secà de Sant Pere es concentraran tots en el CAP Onze de Setembre de Lleida a partir del dia 24 d'abril. Salut pren aquesta decisió amb la voluntat de millorar el servei a una població de prop de 12.000 infants adscrits a aquests CAP, per mitjà d'un servei més accessible, resolutiu i integral, que asseguri l'atenció continuada i l'equitat territorial.

El personal de pediatria que actualment treballa en els centres esmentats es traslladarà al CAP Onze de Setembre, per tal de mantenir els metges i infermeres que tenen adscrits els usuaris. A causa d’aquesta ampliació de personal, es preveu que l’equip mèdic augmenti, del qual formaran part 11 unitats bàsiques assistencials, formades per 11 pediatres, 15 infermeres, 2 tècnics de cures d’auxiliar d’infermeria (TCAI), 7 administratius d’atenció a la ciutadania i 2 professionals de psicologia de primària.
Aquestes instal·lacions no brindaran un servei d’emergències, sinó que serà un servei d’atenció primària amb un horari fix igual que qualsevol altre servei del CAP
Per adaptar-se a la nova reorganització del servei, el CAP Onze de Setembre ha sumat un nou espai de pediatria a la planta zero equipat amb boxes, una àrea d’extracció i un despatx, que se suma a l’àrea d’atenció pediàtrica ubicada al nivell inferior de l’edifici.
La reorganització d’aquestes unitats en un únic centre permetrà donar una cobertura a la ciutadania de 08.00 hores a 20.00 h

La directora de la nova línia pediàtrica, Carmen Martín, ha afirmat que el nou “repte” beneficia tant a famílies com a professionals. Per una banda, ofereix a les famílies una “major cobertura”, ja que fa que tinguin “més fàcil l’accés a la seva pediatra”, i també una “millor qualitat assistencial”. A banda, el fet que els professionals treballin en equips grans i centres amb més serveis els ajuda a “créixer com a professionals” i a guanyar “experiència”, ha afegit.